kolmapäev, 20. november 2019

Legoism massidesse!

Contra "Legoist", Mina Ise 2019, ill Alar Pikkorainen, 195 lk

KES TEISELE AUKU KAEVAB
sellel on suurem lootus
uute sügavusteni jõuda
(lk 33)

***
OSTSIN EILE LOTERIIPILETI
ahah
võitsin miljoni
ohoh
sõidan nüüd trammiga
ahah
isiklikuga
ohoh
(lk 136)

***

LÕPETAN LUULETAJAKARJÄÄRI
ühtegi paberit enam ei määri
luuletusi on saanud kuus tuhat ja
aeg on nüüd puhata
aeg on nüüd puhata
keerata vahel vaid teist külge

kuigi see isekas näib ja ülbe
tahate kuulda mis sülg toob mul suhu
aga kui sülg toob veel suhu vaid sülge
tahan lüüa naistele külge
lihtsalt tehes nendele musi
mitte kinkides luuletusi

tööd tahaks teha mis rahustaks närve
näiteks seintele võõbata värve
sõelaga tühjaks kanda järve

ja no lapsi võiks muidugi hoida
julgeksin öelda et armastan noid ka
lapsi ma hoiaks ikka mehiselt
Kristiina Ehinilt või Heinsaare Mehiselt
ikka võtaksin lapse hoida
nii et ei oiga
et nad rahulikult saaks luua
selle ohvri ikka võin tuua

kuid luuletada ma enam ei jaksa
kui kirjanikupalka mulle ei maksta
(lk 106–107)

***

IGAVIKULINE KÜSIMUS
kui palju võiks kaaluda
maratonipikkune makaron?

kusjuures tundub et on
täitsa väljaselgitatav

tuleb võtta
ükskõik kui pikk
makaron
see ära kaaluda
ja mõõta

jagada maratoni pikkus
makaroni pikkusega

ja

saadud tulemus korrutada
makaroni kaaluga
kuigi kardan et
makaron võib päris vähe kaaluda

ja nii täpse kaalu puudumisel
tuleb makaroni kaalu leidmiseks
võtta poolekilone
makaronipakk
makaronid üle lugeda
ja jagada pool kilo
makaronide arvuga

võiks ka kaaluda varianti
panna 100 m sirgele
makaronidest ühtlane katkematu riba
siis makaronid kokku korjata
(mitte pühkida sest niimoodi
võib kaasneda liiga palju liigset sodi)
kaaluda ära ja korrutada
tulemus 420-ga
või õigemini 421,95-ga

või on kõige lihtsam ikkagi
joosta maratoni
samal ajal kogu aeg
makarone süüa
ja kaaluda ennast
enne ja pärast jooksu
(lk 154–156)

***

ON NII EBAMUGAV
kinnitada bussis turvavööd
äkki bussijuht mõtleb
et ma arvan
et ta ei oska sõita

on nii ebamugav
allkirjastada lepinguid
äkki vastaspool arvab
et ma ei usalda teda

on nii ebamugav
hääletada kellegi poolt
äkki vastaspool arvab
et ma vihkan teda

on nii ebamugav öelda
ma armastan sind
äkki vastassugupool arvab
et olen millegi ebameeldivaga
hakkama saanud

on nii ebamugav
tunda ennast mugavalt
sest äkki kuskil keegi mõtleb
et see tuleb tema arvelt

on nii ebamugav
lõpetada seda luuletust
äkki keegi solvub
et luuletus juba läbi
ja temast mitte sõnagi
(lk 174–175)


Inge

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar