kolmapäev, 18. november 2015

TÕDE VÕI TEGU. STELLA Kristi Piiper

Milline hullumaja, mõtles Stella. Kogu tema elust oli korraga saanud täielik hullumaja, ja seda sõna otseses mõttes. … Kõik tundus olevat nii lootusetult sassis ja parandamatult korrast ära, et väga raske oli selgelt mõelda.

Päeval kui Stella sai 14, kadus tema ema jäljetult. Aasta aega hiljem pole teada muud, kui et ema on ikka veel kadunud ja ühtegi niidiotsa ei ole. Kuna Stella oma isast mitte midagi ei tea, siis on tema hooldajaks vanatädi Asta ning kahekesi (põhiliselt küll Stella iseseisvalt) saavad nad hakkama.

Siis saabub Stella 15. sünnipäev ja tädi Asta saab insuldi ning Stella kõige suurem hirm, lastekodusse sattumine, terendab hirmutaval ja segasel silmapiiril. Lisaks sellele sekkuvad Stella ja tema parim sõbranna Kärt veel klassivendade segastesse tegemistesse ning satuvad ka ise hätta…

Detektiivilugu, väike romanss ja veidi salapära ning ongi raamat koos. Kuhu kadus Stella ema? Kes on salapärane Stellat jälitav mees? Mis värk nende klassivendade ning nende tegemistega on? Küsimusi on palju ning eks neist mõned saavad ka vastuse.

Sündmusterohke ja põnev lugemine, aga minu jaoks veidi pinnapealne. Kohati tundub mulle, et peategelane peaks hoopis olema hakkajam parim sõbranna Kärt. Ja Stella ema on ka veidi peast põrunud, kui minu arvamust teada tahate. Selliste asjade varjamine oma lapse eest on nõrk, isekas ja lapsele ohtlik. Nii et kui ma ühest küljest ütleksin, et tegu on ebausutavate karakteritega, siis ma eksin. Sest lõppude lõpuks on inimesed mõnikord isekalt enesekesksed (nagu Stella, tema ema ja ka teised raamatutegelased oma valikutes aeg-ajalt on).

Kokkuvõttes üks tore lugu, kuid teemakäsitlus (seekord siis vaimse tervise hädad ja nendega toimetulek) oleks võinud minu jaoks olla põhjalikumalt kajastatud.


Liisi

PS. Raamatutreiler on samuti YouTube'is olemas (tahad ka näha? Klikka siia)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar